“`html
Yeni Uygulama ile Tüketiciler Artık Güvende!
Elektronik cihaz ve beyaz eşya kullanıcıları, arızalı ürünleri için doğru servis bilgilerini Servis Bilgi Sistemi (SERBİS) aracılığıyla bulabilecekler. Tüketici Konfederasyonu Başkanı Aydın Ağaoğlu, sahte yetkili servislerin neden olduğu mağduriyetlere dikkat çekerek, “Önceki dönemlerde birçok tüketici sahte servislerden etkilenerek zor durumda kaldı. Ticaret Bakanlığı bu duruma çözüm bulmak için yeni bir düzenleme yaptı. Artık ‘özel servis’ ibaresi taşımayan servisler, 25 bin 907 lira idari para cezasıyla karşılaşacak” dedi. Ağaoğlu, kullanıcıların internet aramalarından servis bulmalarının yanlış olduğunu ve www.servis.gov.tr adresi üzerinden en yakın yetkili servisi bulmalarını önerdi.
Ticaret Bakanlığı Yeni Önlemler Aldı
Ticaret Bakanlığı, sahte servislerin önüne geçmek amacıyla kullanıcıların yetkili servis bilgilerini kontrol etmesini sağlamak için yeni bir uygulama başlattı. Bakanlık, kullanıcıların internet üzerinden buldukları servis bilgilerini, firmanın resmi web sitesi veya SERBİS aracılığıyla doğrulamaları gerektiğini belirtti. Bakanlıktan yapılan açıklamada, “Yaz aylarının gelmesiyle birlikte klima ve benzeri elektronik ürünlere bakım ihtiyacı artmaktadır. Ancak bazı kişiler bu durumu kötüye kullanarak sahte servisler oluşturmaktadır” denildi.
Mağduriyetlere Karşı Önemli İpuçları
Gerçek yetkili servislerin net bilgilerinin bulunması için SERBİS sitesinin oluşturulduğu ifade edildi. Açıklamada, “Serisi yetkili servis bilgilerine hızlı ve güvenli bir şekilde ulaşmak mümkündür. Tüketicilerin, herhangi bir hizmet almadan önce üretici ya da ithalatçı firma adını kontrol etmeleri gerekiyor” denildi. Ağaoğlu, “Sahte firmalar tüketicilere ciddi zararlar verebilir. Bu nedenle herhangi bir servisi aramadan önce firma bilgilerinin doğruluğunu mutlaka kontrol edin” uyarısında bulundu.
4000 Lira Para Cezası ile Servisler Mağdur Olacak
Yetkili servis olmayıp kendini öyle tanıtan firmalara karşı uygulamalar başladı. Ağaoğlu, “Yasa dışı faaliyet gösteren servisler, Ticaret Bakanlığı’nın yeni düzenlemesi ile birlikte ciddi yaptırımlarla karşılaşacak. Artık özel servis olduğunu belirtmeyenler, idari para cezasıyla yüzleşmek zorunda kalacak” diye ekledi.
Nasıl Hak Arayabilirler?
Ağaoğlu, tüketicilerin sahte servisler tarafından dolandırılmaması için hangi adımları izlemeleri gerektiğine dikkat çekti. “Birçok tüketici, arama motorları üzerinden servis ararken sahte firmalarla karşı karşıya kalıyor. Gerçek yetkili servisler, yalnızca tanınmış markaların anlaşmalı servisleridir. Her zaman tüketici ürünlerinin garantileri geçerli kalmalıdır. Yanlış bir servisle karşılaştığınızda, hak arayışınız büyük ölçüde zorlaşır” diye belirtti.
İnternetten Servis Aramayın!
Ağaoğlu, internetten servis aramak yerine resmi web sitelerinden bilgi edinmenin önemini vurguladı. “www.servis.gov.tr adresini kullanarak kendi markanızı ve konumunuzu girerek en yakın servisi bulmalısınız. İlgili servis, hatalı bir işlem yaparsa sorumluluğu ana markayı bağlayacaktır. Ancak sahte bir servisle karşılaşırsanız, hem garanti sürecini kaybedersiniz hem de mağdur olursunuz” dedi.
Tüketicilerin Gözünden Deneyimler
Cemile Serpil Dörtpınar, “Henüz bu durumu tecrübe etmedim ama birçok tanıdığım dolandırıldı. Duyduğumda hemen araştırma yapacağım. Her zaman arkadaşlarıma sorarak güvenli servis numaralarını bulmaya çalışıyorum” dedi.
Okan Yurt ise “Bir kez internetten yanlış bir numara aldım ve dolandırıldığımı anlayınca bayiye başvurdum. Şimdi, bakanlığın sistemini kullanarak güvenilir bilgiler elde ediyorum. Arkadaşlarım dolandırıcılığa maruz kaldı, bu yüzden servislere dikkat etmeliyiz” ifadelerini kullandı.
Selma Ak da benzer bir tecrübeye sahip olduğunu belirterek, “Güvenilirlik ve gerçekliği doğrulamadan harekete geçmiyorum. Çevremde bu tür dolandırıcılıklar yaşayanlar mevcut; bu nedenle her zaman dikkatli olmalıyım” dedi.
“`