Hopa’da Doruk Madencilik İşçilerine Destek Gösterisi: “Hakları Gasp Edilmesin”
Hopa'da Doruk Madencilik işçilerine yönelik bir destek eylemi gerçekleştirildi. Eylemde, işçilerin aylardır maaşlarını alamadığı, Eskişehir'den Ankara'ya yürüyerek açlık grevine başladıkları ifade edildi. Açıklamada, işçilerin durumu hakkında şu bilgiler verildi: "Yıldızlar SSS Holding, madeni devraldığı zaman yaklaşık 1200 madenci çalışıyorken, bu sayı zamanla 250'ye düşmüştür. İşçilerin kazandığı davalara ve başlatılan icra süreçlerine rağmen, son dört yıldır özlük hakları ödenmemektedir. Şu an içeride bulunan 250 işçiden yaklaşık 200'ü zorla ücretsiz izne çıkarılmış ve son beş aydır maaşları ödenmemektedir. İş cinayetlerinde yaşamını yitiren üç madencinin tazminatları da ödenmemiştir. Madenciler yıllardır her türlü mücadeleyi vermiş ve çalmadık kapı bırakmamıştır. Herkes söz vermiş ancak hiçbiri…