Tüm zamanların en çok satan otomobil motoru

Dönüm noktası: Chevy Small Block Motorunun Doğuşu ve LS Serisinin Başlangıcı

Chevy Small Block fikri çaresizlikten doğdu. 1954 yılında yeni model Chevrolet Corvette, otomotiv dünyasında beklenen ilgiyi görmedi ve bu durum Chevrolet yöneticileri ile Corvette’in babası Zora Arkus-Duntov liderliğindeki küçük bir ekibin hayal kırıklığına uğramasına sebep oldu. Sorun, 235-CID sıralı altı motorun sadece 115 beygir gücü üretmesiydi.

LS Serisi Motorlar: Yüz Milyondan Fazla Üretim

Corvette’in satışları o kadar kötüydü ki General Motors modeli iptal etme düşüncesiyle oynadı. Ancak Ed Cole, Corvette’e daha fazla güç vermekle görevlendirildi. Bu nedenle Pontiac’a başvurarak bir valf mekanizması tasarımı için harekete geçti ve yeni bir motor geliştirmeye karar verildi. Sonunda, V8 motor sadece 15 haftada çizim tahtasından üretime geçti. Yeni V8 motor, 1955 Corvette ve Chevrolet Bel Air’e takıldı. 4,3 litrelik yeni küçük bloklu motor, dört namlulu bir Rochester karbüratör ile donatıldığında 195 beygir gücü üretebiliyordu; bu da Blue Flame motorundan 65 beygir daha fazlaydı. Bu gelişmeyle birlikte Corvette’e olan talep arttı ve o zamandan beri başarısı doğrudan Ed Cole ve ekibinin hızlı tepkisine atfedilebilir.

Elbette, LS ailesine ait birkaç farklı motor çeşidi üretildi ve zamanla değişen teknolojiyle birlikte deplasman arttı. LS motorlar 1950’lerin ortalarından 2014’e kadar üretimde kaldı. Bu süre zarfında deplasman 4,3 litreden 6,6 litreye çıkarıldı ve LS, daha büyük motorlar kategorisine yaklaştı.

LS Serisinin en ünlü versiyonu, 1997’de Chevrolet Corvette C5 ile piyasaya sürülen 5,7 litrelik motordu. Bu LS1 motoru, alüminyum gövdesiyle dikkat çekiyor ve 5600 rpm’de 350 beygir gücü üretebiliyordu. GM, bu motoru aile arabalarında, sedanlarda, minibüslerde ve pikaplarda da kullanmıştır. LS serisi motorlar GM’nin ürün yelpazesinin geniş bir bölümüne 20 yıldan fazla güç sağladı. 2014 yılında LS serisi, tamamen yeni bir tasarım olan yeni LT motoruyla değiştirildi. Bu LT motoru, LS motorundan öğrenilen her şeyi geliştirerek V8 motorun üçüncü neslini oluşturdu. Toplamda yüz milyondan fazla LS serisi motor üretildi.

Related Posts

Beş zengin kentte 3,5 milyon yoksul

İktidarın yanlış politikalarının yükü halka kaldı. Türkiye’nin en zengin kentlerinde yardıma muhtaç sayısı katlandı. İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa ve Antalya’da yoksul sayısı 3.5 milyonu buldu.

Banka borcunu ödeyemeyen yandı! Yapılandırma yerine bunu yapıyorlar

Son 2 ayda takibe düşen ticari kredi tutarı 20.3 milyar TL artarak 252.5 milyar TL’ye ulaştı. 18 Temmuz itibarıyla bireysel kredi kartı borçları 95 milyar TL’ye, tüketici kredilerinde takipteki tutar ise 90.4 milyar TL’ye çıktı. Milyonlarca vatandaş …

Enerjisa Enerji’den 5,25 milyar TL’lik tahvil ihracı!

Enerjisa Enerji, gerçekleştirdiği altyapı yatırımlarıyla Türkiye’nin enerji dönüşümüne katkı vermeye devam ediyor. Şirket, KAP’a yaptığı açıklama ile Türkiye’nin enerji dönüşümüne yönelik yatırımlarına devam etmesine ve güçlü finansal yapısına …

Petrol devinden beklenmedik Türkiye kararı

Enerji sektöründe dengeleri değiştirecek bir gelişme yaşanıyor. Azerbaycan’ın devlet kontrolündeki enerji şirketi SOCAR, Türkiye’deki en büyük yatırımlarından biri olan Socar Terminal’i elden çıkarmaya hazırlanıyor.

Merkez Bankası açıkladı: Şirketlerin döviz borcu 6 yılın zirvesinde!

Finansal kesim dışında kalan şirketlerin döviz borcu, Mayıs ayında 176,2 milyar dolara çıkarak arttı. Varlıkları da yükselse de, borçtaki artış daha fazla oldu.

TÜİK yargılanmaya istinafta itiraz etti

Enflasyonu düşük gösterdiği, düşük ücret zamlarına yol açtığı iddiasıyla Türkiye İstatistik Kurumu’na (TÜİK) karşı açılan “asılsız veri” konulu dava istinaf incelemesindeyken TÜİK’in de istinafa başvurduğu öğrenildi.